Philips is in september een grootschalige terugroepactie begonnen in Nederland, waardoor er duizenden slaapapneu-apparaten zullen worden vervangen. Veel gebruikers van de apparaten zijn op dit moment bezorgd. Sommige gebruikers bekijken samen met een advocaat de mogelijkheden om Philips aansprakelijk te stellen.
NRC interviewde SAP-advocaat Mark de Hek voor een artikel over dit onderwerp. Als advocatenkantoor hebben wij contact met mensen die klachten melden, variërend van duizeligheid en hoofdpijn tot longkanker. De gebruikers vragen zich af of deze klachten aan het apparaat te wijten zijn.
Advocaat Mark de Hek zegt tegen het NRC: ‘’Mensen zijn enorm bezorgd en onzeker.’’ SAP wil dat Philips onafhankelijk onderzoek laat doen naar de gezondheid van de gebruikers. Op dit moment kijkt SAP naar de verschillende mogelijkheden om Philips aansprakelijk te stellen. Tot één van de opties behoort ook de massaclaim, waarbij namens een grote groep gebruikers een claim wordt ingediend.
Lees hier het artikel van het NRC: 'Philips houdt de slechte slapers onrustig'.
SAP Advocaten zoekt momenteel voor een groep gedupeerden uit wat de mogelijkheden zijn. Wilt u dat wij contact met u opnemen? Vul dan dit formulier in.
Contactpersonen: Saskia de Groot en Mark de Hek