Ruggenprik, het ziekenhuis uit in een rolstoel
02 januari 2014 
in Blog

Ruggenprik, het ziekenhuis uit in een rolstoel

Een vrouw werd behandeld in een ziekenhuis voor een buikwandcorrectie. Zij had voor de operatie duidelijk aangegeven geen ruggenprik (epiduraal) te willen. Terwijl alles voor de operatie in gereedheid werd gebracht, werd zij overgehaald als extra toch een ruggenprik te nemen. Er werd maar liefst 5 keer geprikt. Toen zij weer bijkwam, was zij gedeeltelijk verlamd. Zij moest maanden revalideren in Heliomare. Haar woning moest worden aangepast omdat zij zich voortaan in een rolstoel moest verplaatsen. De directeur van het ziekenhuis erkende dat er een fout was gemaakt.  De boosheid was groot omdat de verzekeraar van het ziekenhuis van mening was dat er geen fouten waren gemaakt. Haar schade werd niet vergoed. Met behulp van SAP is het gelukt om de aansprakelijkheid wel rond te krijgen. Zij had de ruggenprik nooit mogen krijgen gaf de verzekeraar uiteindelijk toe. Dat wisten wij al, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Het verschil wordt vaak gemaakt door een deskundig letselschade advocaat in te schakelen.

Nooit opgeven, je tanden laten zien en de juiste strategie (procederen en de media zoeken)kiezen hebben in deze zaak tot een overwinning op de verzekeraar geleid. Een verzekeraar heeft vaak meer dan 10.000 dossiers in behandeling. De eerste reactie van verzekeraars op een aansprakelijkstelling is vaak een nee. Veel slachtoffers van medische fouten haken dan af. Dat is het eerst verdiend voor de verzekeraars. Ook worden slachtoffers tekort gedaan door de schade maar gedeeltelijk te vergoeden en betalingen maar vooruit te schuiven tot het slachtoffer het helemaal zat is. Dat hoort niet zo en dat hoeft u niet te accepteren: wettelijk gezien dient de schade 100% te worden vergoed. Laat u niet met een kluitje in het riet sturen! Overigens gaan verzekeraars vaak wel overstag als uw schrijnende verhaal in de publiciteit komt. Druk van buitenaf verandert verzekeraarsgedrag.

Voor 2014 een goed voornemen: heeft u serieus letsel of serieuze schade, kies dan nu voor SAP.  Een advocatenkantoor waar verzekeraars serieus rekening mee houden. En daardoor wordt serieus rekening met u gehouden. Dat geeft rust.

 

Uw verhaal samen met ons bespreken?

Dat kan geheel vrijblijvend!

Tijdens dit gesprek delen wij graag onze kennis en overleggen we de aanpak.

Indien nodig stappen we voor u naar de rechter.